1. מהו מחזור ההסמכה? אחת לתקופה, כל מנתח התנהגות נדרש להוכיח עמידתו בתנאי ההסמכה של הבורד העולמי. בעת חידוש ההסמכה, עם תום מחזור הסמכה, עליו לשלם על המחזור הבא, עליו למלא שאלון הצהרה של פרטים אישיים והתחייבות לעמידה בקוד ההתנהגות המקצועית,. בנוסף, עליו להצהיר כי לא עבר עבירה פלילית בפרק הזמן שחלף.  כמו כן,  נדרש מנתח/ת ההתנהגות להוכיח עמידתו בסטנדרטים מקצועיים של הבורד לצורך שימור וחידוש הסמכתו: צבירת נקודות CE וקבלת סופרוויז'ן עבור מוסמכים BCaBA.
  2. מהו אורכו של מחזור ההסמכה? אורכו של המחזור שנתיים. והוא מתחדש מדי שנתיים.
  1. מהן נקודות CE וכיצד ניתן לצבור אותן?   (Continuing Education ) הנן שעות השכלת המשך המאושרות על ידי הבורד.  שעות אלה נדרשות על מנת להוכיח למידה והשתלמות בתחום לאורך כל שנות הפרקטיקה, לשם הגברת המומחיות ישנן כמה אפשרויות שונות לצבירת נקודות ,CE  בהתאם לסוגי הנקודות השונים. (מפורט בהמשך). מנתח התנהגות BCaBA צריך 20 נקודות CE במחזור. מנתח/ת התנהגות BCBA או BCBA-D צריך לצבור 32 נקודות במחזור.
  2. אילו סוגים של נקודות CE ישנם?    ישנם 3 סוגי נקודות CE:

סוג ההסמכה

מי מספק את הנקודות הללו

התיעוד הנדרש

ערך הנקודות

למידה

אירועים המוצעים על ידי ארגונים (ACE)  המוכרים כמעניקים נקודות השכלת המשך.

אישור אודות האירוע מטעם הארגון

25 דקות של למידה = חצי נקודה

השלמת קורסים בלימודי ניתוח התנהגות, ברמת תואר ראשון, שני או דוקטורט, במוסד מוכר. לימודי תעודה בניתוח התנהגות לא יוכרו.

סילבוס של התכנים מטעם המוסד האקדמי

השתתפות בפעילויות ספציפיות של הבורד.

לא נדרש תיעוד. הבורד מזין את הנקודות באופן ישיר לחשבון

הוראה

הוראה באירועים של ארגון מוכר

אישור מטעם הארגון כי המרצה נתן הרצאה של הארגון.

25 דקות של הוראה = חצי נקודה

הוראה של קורסים בניתוח התנהגות במסגרת לימודים במוסד אקדמי מוכר

מכתב מטעם ראש החוג המעיד על לימוד הקורס

למדנות

פרסום מאמר בניתוח התנהגות בכתב עת מוכר

שליחת עותק מלא של המאמר

פרסום אחד = 8 נקודות

חוות דעת 1 – נקודה אחת

כתיבת מכתב או חוות דעת ביחס למאמר, שפורסם בכתב עת בניתוח התנהגות.

מכתב מטעם העורך  של כתב העת או עוזרו

 

  1. מהי חובת הסופרוויז'ן? על פי הנחיות הבורד, מוסמכים בדרגת BCaBA נדרשים לקחת הנחיה קבועה ממנחה בדרגת BCBA. ניתן לקבל סופרוויז'ן רק ממנתח התנהגות מוסמך אשר עבר מספר השתלמויות ייעודיות הקשורות בהדרכה. לאיתור מנתח/ת התנהגות אשר רשאי לתת סופרוויז'ן ניתן להיכנס לקישור המצורף ולבדוק בכרטיס האישי של מנתח/ת ההתנהגות האם הוא מוסמך לתת סופרוויז'ן.   http://info.bacb.com/o.php?page=100155&by=country
  2. מהן דרישות הבורד למתן סופרוויז'ן? רשאי לתת סופרוויז'ן מנתח/ת התנהגות מוסמך  BCBA  או BCBA-D בלבד.                                                                                     על המנחה לעבור מספר השתלמויות: א.  הדרכה קנויה בנושא ההנחיה אשר אורכה 8 שעות והינה מוצעת על ידי אתרים מורשים ואשר אושרה על ידי הבורד                                                                            ב. לעבור מודולה באתר הבורד בנושא הדרישות להדרכה של מבקשי הסמכה או מוסמכים בדרגת BCaBA.                                                                                                ג. לצבור נקודות CE ספציפיות בנושאי הדרכה , עד 3 נקודות בכל מחזור הסמכה.
  3. כמה שעות סופרויז'ן נדרשות? בעבר נדרשה שעה מדי חודש. כיום הדרישה היא לקיום הדרכה על פי  חישוב של  2 אחוז ממכלול העבודה פר חודש עבור מוסמכים ותיקים, ולמי שהוסמך מאז 2017, עבור 5 אחוזים בחודש.
  4. האם אני רשאי/ת לצבור נקודות CE בכל נושא שאבחר?  ניתן לצבור נקודות השתלמות בכל נושא, כל עוד מדובר בהשתלמויות מקצועיות הניתנות על ידי גורמים המאושרים על ידי הבורד (ACE providers). יש להקפיד כי 4 מתוך סך כל נקודות ה CE  – בכל מחזור הסמכה יהיו בנושאי האתיקה. חברות נוספות מעניקות נקודות עבור השתלמויות און ליין.
  5. כיצד אוכל לדעת מהן ההנחיות העדכניות של הבורד לשימור הסמכתי? הנחיות הבורד מתעדכנות מעת לעת. ניתן להיכנס לאתר הבורד תחת הקישור http://bacb.com/maintain/ ולהתעדכן בהנחיות לשימור ההסמכה. בנוסף, הבורד דואג לעדכן את המוסמכים באופן אישי דרך המייל אודות הנחיות חדשות ושינויים הצפויים להיכנס לתוקף בעתיד. כדאי לוודא כי כתובת האי-מייל שלך מעודכנת באתר הבורד.
  6. מה עלי לעשות במידה ואיני עובד/ת בתחום לתקופה מסוימת אך ברצוני לשמר את הסמכתי? במקרים מסוימים, כגון הפסקת עבודה לצורך יציאה לחופשת לידה, ניתן לפנות לבורד בבקשה להקפיא את סטטוס הפעילות לתקופה של עד 4 שנים. בתקופה זו אין צורך לעמוד בחובות שימור ההסמכה, אולם גם לא ניתן לעשות שימוש בתואר המוסמך באופן רשמי. ניתן לקרוא עוד על הנושא בקישור הבא, תחת הכותרת  " Inactive Policy" : http://bacb.com/maintaining-bcaba/
  7. מה קורה אם פספסתי את מועד חידוש ההסמכה? מומלץ להיערך ולברר מראש את תאריך החידוש (תאריך זה אישי ושונה אצל כל מנתח/ת התנהגות, בהתאם לתאריך בו עבר/ה את בחינת ההסמכה) ולהסדיר את התשלום עבור החידוש דרך אתר הבורד, באזור האישי.(Gateway ) אף כחודש מראש. בעבר נהג הבורד לשלוח אי-מייל תזכורת לגבי מועד החידוש המתקרב, אולם במקרים רבים אין לסמוך על ההמתנה למייל זה. במידה ובכל זאת פספסת את המועד האחרון לחידוש, שמך ימחק מרשימת המוסמכים באתר הבורד. ניתן לבקש אורכה של  90 יום להסדרת הנושא מול הבורד (העברת האישורים הרלוונטיים ותשלום של עמלת איחור עבור החידוש). במידה ולא יוסדר בתום 90 יום תאבד ההסמכה. ניתן לקרוא בנושא בקישור הבא: http://bacb.com/reactivate/
  8. מה עליי לעשות עם אישורי הנוכחות אשר קיבלתי בכנס/פורום האחרון? במרבית הכינוסים תקבל דף ובו חתימות נוכחות כהוכחה לנוכחותך בפועל בהרצאה מתחילתה ועד סופה. אולם אישור זה הינו פנימי בלבד. האישור התקף לבורד הינו האישור באנגלית המופק על ידי הארגון וניתן רק למי ששילם על הנקודות ולאחר שנכח לאורך ההרצאות באופן מלא. 
  9. למי ניתן לפנות באתר הבורד בנושאי טיפול בבעיות הקשורות בשימור/חידוש הסמכה? ניתן לפנות לכתובת המייל: mybacb@bacb.com דרך האזור האישי באתר  (Gateway ). המענה מהיר ויעיל! תוכלו להעזר גם בדיטה, יו"ר ועדת שימור ההסמכה בארגון dita.hod@gmail.com
  10. במידה והשתתפתי בהרצאה של מנתח התנהגות שלא במסגרת כנס מקצועי – האם עדיין אוכל לקבל נקודות CE? עד כה הנושא היה מקובל. החל מינואר 2020 לא ניתן עוד להצהיר על אירוע אם אינו מטעם ארגון המוכר על ידי הבורד כמעניק נקודות.
  11. כיצד אוכל לשנות את שם משפחתי באתר הבורד בעקבות נישואי? מזל טוב! עלייך לפנות לבורד דרך האזור האישי באתר (Gateway ), למייל  mybacb@bacb.com   ולבקש לעדכן את שם משפחתך. תתבקשי לשלוח צילום תעודה מזהה בשפה האנגלית (כגון רישיון נהיגה או דרכון) בו מעודכן שם המשפחה החדש שלך.
  12. האם חלק משעות הסופרוויז'ן שלי יכולות להיחשב גם כנקודות CE?  עד לינואר 2020 ניתן היה להצהיר נקודות סוג 3 על קבלת/ מתן סופרויז'ן. אפשרות זו בטלה.
  13. לא הספקתי לצבור את כל נקודות הce שלי עד לתום מחזור שימור ההסמכה שלי ולא צפויים יותר כנסים מקצועיים בארץ כרגע, מה אוכל לעשות? ניתן לצבור נקודות ce גם דרך קורסים ו/או הרצאות מצולמות, באמצעות ספקים המאושרים על ידי הבורד. ניתן לעיין ברשימת הספקים בקישור הבא: http://info.bacb.com/o.php?page=100157
  14. האם אצליח לצבור את כל נקודות הce הדרושות לי לצורך שימור הסמכתי במסגרת כנסים ופורומים מקצועיים בישראל? בהחלט! עד כה נעשו מאמצים רבים על ידי ארגון מנת"ה לקיים כנסים ופורומים מקצועיים בתדירות אשר תאפשר למוסמכים בישראל לשמר את הסמכתם. הירשם/י לחברות בארגון ותוכלי לקבל מיילים אודות מועדי ההשתלמויות בארץ.
  15. שמי הוסר מרשימת מנתחי ההתנהגות המוסמכים באתר הבורד. מה עליי לעשות? במידה והקפדת על שימור הסמכתך במועד ובהתאם להנחיות הבורד – ניתן לפנות לבורד במייל ולברר מדוע אינך רשום/לבקש להסדיר את הנושא. לעתים ישנן תקלות… אם הינך בדרגת BCaBA ואין סופרויזור פעיל שמנחה אותך ורשם אותך באתר הבורד כמונחה שלו, אז הבורד יעביר אותך לסטאטוס לא פעיל. בחר/י לך הנחיה ודאגו להצהיר על השינוי.
  16. האם עליי לקבל סופרוויז'ן רק ממנתח/ת התנהגות אחד בלבד לאורך השנה? ניתן לעבוד עם מספר סופרויזורים, אולם עליהם לרשום את שמך בבורד תחת שמם ואחריותם. ללא ביצוע צעד זה, המפגשים לא יוכרו.