המלצות באדיבות פרופ' עמוס רולידר, מנתח התנהגות מוסמך BCBAD

Applied Behavior Analysis

by John O. Cooper, Timothy E. Heron, William L. Heward

הספר מספק תיאור מקיף של העקרונות וההליכים הדרושים לשם רכישת ידע בתחומי ניתוח התנהגות יישומי ולהבנת הגורמים המשפיעים על ההתנהגות. הספר מתאים להוראת התחום ומקיף שלל נושאים כגון מושגי יסוד, שיטות מחקר ועוד. מסייע לסטודנטים ומחנכים בתהליך רכישת המיומנויות, המושגים והכלים הדרושים ליישום ניתוח התנהגות.

__________________________________________________

Behavior Modification: Principles and Procedures 5th Edition

by Raymond G. Miltenberger

הספר עושה שימוש בגישה מדעית מדויקת, צעד אחר צעד, לצורך הסבר ההתנהגות האנושית. כולל מקרי בוחן ושלל דוגמאות הממחישות את מושגי המפתח בעולם התוכן של ניתוח התנהגות יישומי. ניתן למצוא בספר מידע שימושי אודות מדידת שינויים התנהגותיים ומגוון אפשרויות תרגול ולמידה עבור סטודנטים: מבחנים, תרגילים ו-3 בחנים בסיומו של כל פרק. מקיף שלל נושאים כגון: מושגי יסוד, מדידה, הגברה והפחתת התנהגות, הליכים נוספים לשינוי התנהגות ועוד.

 ________________________________________________

Antecedent Assessment and Intervention: Supporting Children and Adults with Developmental Disabilities in Community Settings

by James Luiselli "Ed.D ABPP"

ספר מעשי זה מסייע לאנשי מקצוע לזהות ולטפל בהקשרים/טריגרים/נסיבות המעוררות את קשיי  ההתנהגות בקרב אינדיבידואלים עם לקויות התפתחותיות ולטפל באתגרים התנהגותיים מורכבים. הספר כולל מחקר עדכני בנושא התערבויות המבוססות על שינויים בהקשרים המעוררים את ההתנהגות לשינוי.

הספר כולל גם:

  • קוים מנחים מפורטים על השימוש בגישה זו עם ילדים ומבוגרים.
  • case studies חדשים המדגימים את הפרקטיקה.
  • תרומה של מומחים ובעלי מקצוע רבים לכתיבת התוכן.

באמצעות חיבור התיאוריה, המחקר והפרקטיקה יחד, הקוראים מוזמנים לרכוש את הכלים לזיהוי הטריגרים להתנהגות מאתגרת ולטפל בהם עוד לפני שנוצרת בעיה מורכבת.

___________________________________________

Handbook of Applied Behavior Analysis

by Wayne W. Fisher PhDCathleen C. Piazza PhD, Henry S. Roane PhD

ספר מקיף, המתאר את מדע ניתוח התנהגות יישומי. הספר כולל מידע מפורט אודות התיאוריה, המחקר וההתערבויות בתחום ונכתב על ידי בעלי מקצוע, מהמובילים בתחום ניתוח התנהגות יישומי, המציגים סקירה של הפרקטיקה בנושאי הערכה התנהגותית ומדגימים אסטרטגיות מבוססות מחקר לתמיכה בהתנהגויות חיוביות והפחתת קשיי התנהגות. הספר מקיף שלל רעיונות והליכים בסיסיים של ניתוח התנהגות יישומי, הליכי יישום ספציפיים במערכת החינוך, טיפול באוכ' עם אוטיזם ושלל נושאים אתיים ומקצועיים נוספים היוצרים יחד מקור שלם לאימון ותרגול בנושאי ניתוח התנהגות יישומי.

_________________________________________

Principles of Behavior

by Richard Malott , Joseph T. Shane

מאז המהדורה הראשונה של הספר, המחברים התמקדו בהתייחסות לצרכים הייחודיים של סטודנטים לניתוח התנהגות יישומי. תלמידים מכל הרמות והסוגים עשויים להפיק תועלת מהצגה ממוקדת של העקרונות ההתנהגותיים הנלמדים בספר זה. המחברים כללו סקירה של מושגים תיאורטיים, יישומיים וניסויים בתחומי ניתוח התנהגות יישומי וכן מקרי בוחן ודוגמאות, המסייעים לקורא ליישם את העקרונות ההתנהגותיים בחיי היום יום.

______________________________________

The Power of Positive Parenting: A Wonderful Way to Raise Children

by Glenn Latham , Sidney W. Bijou

מדריך שימושי בנושאי הורות, המספק כלים ליצירת אוירה משפחתית חיובית והתנהלות מיטבית בסביבה המשפחתית. ספר מצוין, הרצוף בדוגמאות ספציפיות של התערבויות בקשיים אופייניים של ילדים בסביבה הביתית.