להלן הנחיות הלשכה העולמית (הבורד) בעניין שינויים הצפויים בנושא נקודות השכלת המשך.

נקודות CE סוג 3:


עד כה נקודות אלה ניתנו ללא תשלום עבור 2 נושאים מרכזיים. ראשון, עבור אירועים של ארגונים אשר אינם מוכרים (בארץ מנת"ה, היל"ה והמרכז לניתוח התנהגות הם ארגונים מעניקי נקודות, מוכרים). כשאירוע של הרצאה על ידי BCBA נותן נקודות כאלה, שלא מתוך הארגונים המוכרים, זה סוג 3. בנוסף, ניתן היה לרשום נקודות סוג 3 עבור שעות של מתן או קבלת סופרוויזן (ביחסי BCBA – BCaBA). נקודות אלה היו רק עבור רבע מתוך סך הנקודות שלכם (כלומר 5 מתוך 20 ל BCaBA ו – 8 מתוך 32 ל BCBA.
סוג נקודות זה עומד להתבטל החל מ 1.1.2020, ואם מישהו בוחר לעשות שימוש בנקודות אלה, עליו להזין אותן בימים אלה עד ל 1.1.2020. למי שיזין כאלה, הן נחשבות לחלק מהמחזור הנוכחי שלו, ועשויות להיות רלוונטיות. מאוחר מזה הן לא יתקיימו יותר. למי זה רלוונטי? למוסמכים BCaBA שמקבלים סופרויזן מ BCBA , למנחים BCBA שנותנים סופרויזן שיש עליו , כמובן, הצהרה מול הבורד.

איחוד סוגי הנקודות:


עד כה היו 7 סוגי נקודות. מ 1.1.2020 מתאחדים ה types של הנקודות לשלושה סוגים.
סוג ראשון:
מה שהיה פעם סוג 1, 4 = הוראה , כשבעבר הפרידו בין הוראה במסגרת אקדמית להוראת אירוע של הרצאה מטעם ארגון. מעתה כבר לא יהיה הבדל. בעבר סוג זה היה אפשרי רק עבור 50 אחוזים מן הנקודות , ואילו מ 1.1.2020 מתבטלת המגבלה וכל הנקודות יכולות להגיע מהוראה ששל הרצאות (אז אתם מוזמנים לפנות אלינו ולהתנדב לחלוק עימנו את הידע שלכם, זה ישתלם!).
סוג שני:
מה שהיה פעם החלוקה בין סוג 1, 2, 3 , 5 = למידה. כאמור סוג 3 מתבטל ואת סוג 2 אנחנו וקולגות שלנו מעניקים בהרצאותינו ופעילויות הארגון. כמו כן, למי שצורך נקודות און ליין, זהו סוג 2. מהו סוג 1 לשעבר? זו האפשרות לקחת קורסים של תואר שני או דוקטורט, בניתוח התנהגות, ולרשום נקודות על עצם הלמידה שם, בצירוף הסילבוסים של הקורסים. אין מגבלה על לקיחת הנקודות כולן בלמידה. סוג 5 הוא עבור השתתפות בפעילויות ייחודיות של ה BACB, פעם בכמה זמן אם מפורסם סקר שהתגמול עליו הוא נקודת CE, הוא ינתן מסוג זה ויוזן ישירות על ידי הבורד.
סוג שלישי:
פעילות אקדמית / למדנות – הכוללת את סוג 7 – כתיבת מאמרים, פרסום מכתב או review אודות מאמר. מאמר שפורסם שווה ל 8 נקודות. גם כאן אין יותר מגבלה בצבירת הנקודות מסוג זה.

למה בכלל צריך נקודות CE?

נקודות השכלת המשך מהוות תנאי לשימור ההסמכה שלנו. מבחינת הבורד, מעבר המבחן הוא ביטוי ליכולת לעמוד בסטנדרטים ברמת הפתיחה כדי לעסוק בפרקטיקה. המטרה של חובת ההשתלמות היא להבטיח כי המוסמכים באים במגע בפעילויות שירחיבו את הכישורים שלהם כמנתחי התנהגות, מעבר לרמה הראשונית, וכדי לסייע להם להשאר מעודכנים בהתפתחויות בתחום.

וכמה נקודות צריך? במחזור של שנתיים – BcaBA צריכים לצבור עדיין 20 נקודות, ו BCBA צוברים 32. אין שינוי.
מתוכן, כולם חייבים 4 אתיקה ומי שמוכר כסופרויזור פעיל, צריך לעבור 3 נקודות בתחום זה.
יש לציין כי נקודות אתיקה וסופרויזן אינן יכולות להכלל עבור אותו אירוע. זה או זה או זה. כשאנחנו מכינים לכם מסמך, מה נחשב לאתיקה או סופרויזן מצוין ליד תיאור הנקודות בצורה ברורה.
עוד עניין – אסור לחזור על פעילות / הרצאה מסוימת. כלומר, אם תרצו להאזין לזה שוב, נהדר! אך לא לצבור פעמיים נקודות על אותו האירוע.

הזנת הנקודות באתר הבורד:


לכל אחד יש אתר אישי, בו הוא מנהל את חשבונו. ישנה שם לשונית לניהול הנקודות (manage CE). שם יש להזין כל אירוע.
ניתן לבצע את ההזנה גם יממה לפני החידוש, (ואני מכירה לא מעט שפועלים בדרך זו…), אך מעתה, החל מ 1.1.2020 הבורד מעדכן כי הזנת האירוע לא תעשה רק בהקלדה עצמה אלא רק בסריקת המסמך הרלוונטי המתקבל מאיתנו, בצמוד לכל שורה שתזינו. כך בעצם ההוכחה צמודה לרישום הנקודות והבורד יחסוך לעצמו תהליכים של audit אקראי שנהג לבצע. אז אם חסר לכם מסמך על אירוע ישן, פנו אלינו ונטפל בזה.

מוזמנים לפנות אלי במייל לשאלות : dita.hod@gmail.com