מרצות: אביבה בינט ויוליה ארץ, מנתחות התנהגות מוסמכות BCBA  

מה בתכנית: ההרצאה תתמקד בהצגת היישום של הליכי הערכה פונקציונאלית פרקטית ולימוד מיומנויות בקרב 6 משתתפים המראים התנהגויות מאתגרות חמורות. תהליך היישום נעשה תחת הנחיה מרחוק של צוות ממרכז FTFBC של פרופ' הנלי . התהליך נמשך בין 3-5 חודשים (לקבוצות הגיל השונות) ויושם על ידי מנתחי התנהגות מוסמכים, צוות של מטפלים התנהגותיים והוריהם של המשתתפים. הליך ההתערבות בוצע עבור שלושה משתתפים בגני תקשורת בישראל בהם פועלת ה"עמותה לילדים בסיכון" ועבור שלושה משתתפים במסגרת הביתית בחו"ל (ברוסיה).

תאריך: יום ראשון, 14.2.21, בין השעות 20:00-21:30

מיקום: השתלמות מקוונת ב- ZOOM

נקודות: 1.5 נקודת CE 

הרשמה: קישור לZOOM יישלח לנרשמים כשעתיים לפני ההרצאה.

הליכי הערכה פונקציונאלית פרקטית (PFA) מיועדים לזהות את התלויות החיזוקים המשולבות, לצורך הבניית מיומנויות תקשורת פונקציונאלית והפחתת בעיות התנהגות בקרב אוכלוסיות רבות. הליך זה נחקר באופן נרחב בתחום ניתוח התנהגות בעולם. בארץ וברוסיה טרם נחקר ורק כעת מתחיל להיות מיושם. יישומו מותאם לטיפול בבעיות התנהגות שונות (התנהגות אגרסיבית, פגיעה עצמית, בעיות שינה ובעיות אכילה), לסביבות שונות (הסביבה הביתית, מסגרות טיפוליות, בתי ספר), ולאוכלוסיות שונות.

בהרצאה יוצגו הבדלים ביישום של ההליך בקבוצות גיל -בוגרים וצעירים, ובסביבות שונות (סביבה ביתית וסביבת המסגרת הטיפולית) מבחינת המשאבים הנדרשים ותמיכה בצוותים טיפוליים. ההרצאה תתמקד בהצגת היישום של הליכי הערכה פונקציונאלית פרקטית ולימוד מיומנויות בקרב 6 משתתפים, המראים התנהגויות מאתגרות חמורות. תהליך היישום נעשה תחת הנחיה מרחוק של צוות מהמרכז FTFBC)) של פרופ' הנלי . התהליך נמשך בין 3-5 חודשים (לקבוצות הגיל השונות) ויושם על ידי מנתחי התנהגות מוסמכים, צוות של מטפלים התנהגותיים והוריהם של המשתתפים. הליך ההתערבות בוצע עבור שלושה משתתפים בגני תקשורת בישראל בהם פועלת ה"עמותה לילדים בסיכון" ועבור שלושה משתתפים במסגרת הביתית בחו"ל (ברוסיה).

             

 

יוליה ארץ, מנתחת התנהגות מוסמכת MA, BCBA, ראש התוכנית של לימודי הסמכה בניתוח התנהגות, “Our Sunny World” Center, Moscow, Russia.

אחת ממנתחות התנהגות הוותיקות בארץ, עוסקת בניתוח התנהגות מ-1999. למדה ניתוח התנהגות ב- Florida Institute of Technology, השתלבה בתור מנתחת התנהגות ומנחת שילוב בגני תקשורת מטעם "אלו"ט", ועבדה כמרצה בתוכנית הסמכה של "סמינר הקיבוצים". מ-2010 עיקר עבודתה מתמקד בהפצת ניתוח התנהגות במדינות חבר העמים, שם היא פועלת כמרצה ומנחה ותוכנית ההכשרה של מנתחי התנהגות

אביבה בינט- מנלה– מנתחת התנהגות מוסמכת, BCBA, MA.

מנהלת תחום ניתוח התנהגות בעמותה לילדים בסיכון, המרכז לחקר וטיפול באוטיזם.