3 ימי הכשרה מקצועית בתאריכים 17-19.12.19

*רכישת כרטיס לחברי עמותות דרך קישור ישיר שנשלח במייל

ההכשרה מהווה שת״פ מקצועי של העמותה לילדים בסיכון יחד עם ארגון מנת״ה ותועבר ע״י גרג הנלי, Ph.D., BCBA-D, מומחה וחוקר בעל שם עולמי בתחום של הערכה ויישום תכניות התערבות לטיפול בבעיות התנהגות חמורות בקרב ילדים עם אוטיזם.
פרופ' הנלי יתארח בישראל במהלך חודש דצמבר ויעביר הכשרה מקצועית ייחודית בת 3 ימים.
היום הראשון של ההשתלמות מיועד למנתחי התנהגות ומגוון מטפלים העוסקים בתחום האוטיזם (פסיכולוגים, פסיכיאטרים, קלינאי תקשורת, מרפאים בעיסוק, מטפלים רגשיים, עובדים סוציאליים, פיזיותרפיסטים , מורים וגננות.) יום זה יהווה פתיח לנושא המרכזי של התמודדות עם התנהגויות מאתגרות ויכלול גם נושאים נוספים בהם מתמחה פרופ' הנלי, ביניהם:
– בעיות שינה בקרב ילדים עם אוטיזם
– התנהגות סטריאוטיפית בקרב ילדים על הספקטרום
– הקניית כישורים חברתיים לילדים עם אוטיזם.
היומיים הנוספים של ההשתלמות מיועדים למנתחי התנהגות אך מומלצים גם למטפלים מתחומים אחרים. יומיים אלו יעסקו בהרחבה בתחום הנקרא "הערכה פונקציונאלית"- הליך מרכזי בניתוח התנהגות יישומי שמיועד לאתר באופן מדויק את הסיבות האפשריות להתרחשותה של התנהגות ואשר תוצאותיו מסייעות באיתור התנאים המשמרים את ההתנהגות. להליך זה חשיבות קריטית בבחירת דרכי טיפול והתערבות יעילה בבעיות התנהגות.
ההכשרה תכלול הרצאות, הצגת מחקרים עדכניים, דיון אינטראקטיבי, משחקי תפקידים ותרגול

מתי:

17-19.12.19, בימים שלישי, רביעי וחמישי, בין השעות 8:30-16:30 בכל יום

מקום:

הקריה האקדמית אונו, אולם 1, קמפוס מרכזי. כתובת: רח' צה"ל 104, קריית אונו

הרשמה ותשלום:

  1. אפשרויות ההרשמה להכשרה:
    – הרשמה לכל 3 ימי ההכשרה: ימי ג, ד, ה 17-19.12.19 או
    – הרשמה ליום שלישי בלבד: 17.12.19 או
    – הרשמה לימי ד+ה: 17-18.12.19 (מומלץ למנתחי התנהגות- תינתן תעודה למסיימי ההכשרה ביומיים אלה)
  2. הרשמה להשתלמות תתבצע באמצעות רכישת כרטיס. מומלץ לרכוש כרטיסים מראש – מספר המקומות באולם מוגבל.
  3. רכישת כרטיס דרך אתר מנת"ה לחברי/עמיתי/סטודנטים במנת"ה ולקהל הרחב לחץ כאן  
  4. רכישת כרטיס לחברי עמותות (מטפלי העמותה לילדים בסיכון, עמותת אלו"ט, עמותת הילה) באמצעות קישור מיוחד שיישלח במייל אישי לחברים ע"י העמותות.

מדיניות ביטולים:

-ניתן לבטל רכישת כרטיס ולקבל החזר של 50% מהסכום עד לתאריך 17.12.19 בלבד.

-לא יינתן החזר כספי עבור ביטולים לאחר תאריך ה17.12.19.3

 

 

יום ג'

17.12.19

 

ימי ד'-ה'

18-19.12.19

ימי ג'+ ד'+ ה'

17-19.12.19

מטפלי העמותה לילדים בסיכון

 

220

420

550

מנתחי התנהגות בעמותה לילדים בסיכון

220

חברי/עמיתי/סטודנטים בארגון מנת"ה

 

220

420

550

מטפלי אלו"ט/ חברי היל"ה  

288

495

675

קהל רחב

 

320

550

750

נקודות CE:

21 נקודות השתלמות ל-3 ימי הכשרה מלאים ( 7 נקודות CE לכל יום)

חשוב לדעת:

 למסיימים תינתן תעודת סיום ההכשרה לשימוש בהליך.

על המרצה: פרופ' גרג הנלי, Ph.D., BCBA-D

למעלה מ30- שנות ניסיון במחקר ויישום עקרונות למידה לשיפור התנהגויות ילדים ומבוגרים עם וללא קשיים התפתחותיים. בעל דוקטורט בפסיכולוגיה עם התמחות בניתוח התנהגות מטעם אוניברסיטת פלורידה. ניהל את תכנית הדוקטורט בניתוח התנהגות ואת התכנית הקלינית למיומנויות חיים באוניברסיטת WNEU.
פרסם מעל ל-100 פרקים בספרות ומאמרים בתחומי הערכה ומניעת התנהגויות מאתגרות ולימד שיטות מבוססי מחקר עבור ילדים בגיל הרך. חבר באיגוד הפסיכולוגים האמריקאי, בעברו עורך משנה ועורך של כתבי העת Behavior analysis ,Journal of Applied Behavior Analysis, Behavior Analysis in Practice.
כיום מנחה קבוצה בינלאומית לייעוץ והכשרה ב- Worcester, Massachusetts.

תכני ההכשרה:

יום 1: 17.12.19, יום שלישי

מתהליכים לתוצאות משמעותיות! התמודדות עם התנהגות מאתגרת בקרב ילדים עם אוטיזם

תקציר: אוטיזם מאופיין בקשיים בתקשורת ובאינטראקציה החברתית, וכן בתבניות התנהגות חזרתיות ומצומצמות.  אבחון של אוטיזם אינו מושפע מחומרת התנהגויות כגון התפרצויות, פגיעה עצמית, אגרסיביות או אכילה בררנית קיצונית. יחד עם זאת, ישנו סיכוי רב שיידרש טיפול בלפחות אחד מהקשיים הללו במהלך חייו של ילד מאובחן.  התערבות התנהגותית יכולה להיות יעילה לטיפול בקשיים, אך הצלחה ותוצאות משמעותיות יושגו כאשר נבנית ההתערבות בשיתוף פעולה עם הורים ומורים. על מנתחי ההתנהגות לקחת בחשבון גם נושאים של בטיחות ושמירה על כבוד המטופל בהקשר לטיפול בבעיות ההתנהגות.

במהלך היום נתמקד בהערכה התנהגותית, תהליכי התערבות לטיפול בבעיות התנהגות חמורות, בהתנהגות סטריאוטיפיות ובעיות שינה, כולל הצגת דוגמאות ומחקרים עדכניים.

נושאים:

  1. ההבדלים בין שינוי התנהגותי וניתוח התנהגות יישומי בהקשר לטיפול בבעיות התנהגות.
  2. החשיבות בביצוע ראיון וביצוע ניתוח טרם הטיפול בבעיית התנהגות
  3. חמשת ההחלטות המובילות בניתוח בטיחות.
  4. מתי התנהגות סטריאוטיפית דורשת התייחסות מקצועית
  5. שלוש מיומנויות קריטיות הקשורות לטיפול בקשיי התנהגות חמורה וכיצד ניתן לפתח מיומנויות אלה באופן הדרגתי
  6. ארגון סביבה טיפולית מתאימה לילדים עם אוטיזם, המסייעת בטיפול בבעיות ההתנהגות.
  7. התמודדות עם בעיות שינה בקרב ילדים עם אוטיזם.

יום 2: 18.12.19, יום רביעי
הערכה פונקציונאלית פרקטית וטיפול בבעיות התנהגות חמורות


בבוקר:
הערכה פונקציונאלית של בעיות התנהגות חמורות: התמקדות בתהליך מהיר, אפקטיבי ובטיחותי יותר

תקציר: התערבות התנהגותית יעילה לטיפול בבעיות התנהגות בעיקר כאשר מבוצעת הערכה פונקציונאלית המיועדת לזהות מדוע הבעיה מתרחשת. במסגרת ההרצאה נבחן מספר מיתוסים נפוצים בקרב קהילות מחקר ופרקטיקה בנוגע להליך ההערכה הפונקציונאלית.
ההרצאה תכלול דיון אינטראקטיבי ומשחקי תפקידים, המשתתפים יוכלו לערוך ראיונות ולזהות אתליות החיזוק אשר ייתכן שמשפיעות על התנהגות המטרה, לאחר מכן לתכנן וליישם ניתוח פונקציונאלי בטוח, מהיר ויעיל מתוך ממצאי הראיונות.


נושאים:
1. השימוש בסוגי הערכה פונקציונאלית להבנת בעיות התנהגות (הערכה בלתי ישירה פתוחה/סגורה, הערכה תיאורית פורמלית ובלתי פורמלית, ניתוח פונקציונאלי)
2. טקטיקות לשיפור הבטיחות והיעילות של הליך ההערכה הפונקציונאלית
3. טופוגרפיות של בעיות ההתנהגות וכיצד מושפעות מאותה אתליה מחזקת
4. יתרונות שליטה פונקציונאלית על פני סיווג פונקציונאלי

אחר הצהרים:
טיפול בבעיות התנהגות חמורות: התמקדות בחיזוק התנהגות בעלת חשיבות חברתית


תקציר: הצלחת הטיפול בבעיות התנהגות חמורות תלויה בכך שהטיפול יהיה מבוסס על הפונקציה שבעיית ההתנהגות משרתת עבור האינדיבידואל. קיים מחסור במחקרים המראים שיפור תקף חברתית לבעיות אלה, כולל מחסור במחקרים המציגים את ההליך הטיפולי השלם מקצה לקצה.
בהרצאה יתואר הליך טיפולי יעיל, מקיף ומתוקף להורים המתמודדים עם בעיית התנהגות. יוצג מחקר השוואתי המדגיש את חשיבות ההתמקדות במיומנויות תקשורת, סובלנות והתנהגות מותאמת הקשר. בנוסף, יידונו אספקטים לוגיסטיים ביישום הטיפול בסביבות שונות ואנשי צוות שונים.


נושאים:
1. אסטרטגיות להגברת תקשורת עבור מטופלים עם בעיות התנהגות חמורות, כולל הליכים לבניית רפרטואר תקשורתי.
2. אסטרטגיות לפיתוח דחיית סיפוקים והימנעות ממחזקים אשר בעבר שימרו בעיות התנהגות עבור מטופלים עם בעיות התנהגות חמורות
3. עיצוב ושימור התנהגויות מותאמות הקשר (היענות, עבודה אקדמית עצמאית ומשחק) באמצעות הארכת משך הזמן עד לקבלת החיזוק שבעבר שימר את בעיית ההתנהגות.

יום 3: 19.12.19, יום חמישי

יישום תהליכי PFA (Practical Functional Assessment) – הערכה פונקציונאלית פרקטית  

תקציר:

יום זה מוקדש לתרגול מעשי ויכלול התנסות ביישום תהליכי הערכה פונקציונלית פרקטית, כולל ניתוח תוצאות של ראיונות פתוחים עם צוותי חינוך עבור 3 ילדים מטופלים. הניתוח יתבצע ע"י המשתתפים בהדרכת פרופ' גרג הנלי והממצאים יהוו בסיס לבנייה משותפת של תכנית טיפול מבוססת מיומנויות בהקשר לבעיות ההתנהגות שנידונו.

בסיום תיערך רפלקציה ע"י המשתתפים לגבי יישום תהליכי PFA, בניית טיפול המבוסס על תוצאות ההערכה ודיון לגבי תהליכי היישום.

נושאים:

1.סקירת פרטי יישום הליכים של הערכה פונקציונלית פרקטית (FTA) וטיפול מבוסס מיומנויות

 (SBT-Skill-based treatment) תוך התמקדות באלמנטים של מהירות הביצוע, בטיחות ויעילות.

  1. תכנון ויישום מוצלח של ניתוח פונקציונלי במטרה לטפל בבעיות התנהגות חמורות וכבסיס יעיל ללימוד מיומנויות יום יום.

ביבליוגרפיה:

Concerns with functional assessment typically applied:

Hanley, G. P. (2012). Functional assessment of problem behavior: Dispelling myths, overcoming implementation obstacles, and developing new lore. Behavior Analysis in Practice, 5, 54-72.

 

Practical Functional Assessment (PFA) and Skills based Treatment (SBT) first described (clinic model):

Hanley, G. P., Jin, C. S., Vanselow, N. R., & Hanratty, L. A. (2014). Producing meaningful improvements in problem behavior of children with autism via synthesized analyses and treatments. JABA, 47, 16-36.

 

Initial replications of PFA process across contexts and participant demographics:

Jessel, J., Hanley, G. P., & Ghaemmaghami, M. (2016). Interview-informed synthesized contingency analyses: Thirty replications and reanalysis. Journal of Applied Behavior Analysis, 49, 576–595.

 

Initial replication of PFA and SBT processes in home and classroom contexts:

Santiago, J. L., Hanley, G. P., Moore, K., & Jin, C. S. (2016). The generality of interview-informed functional analyses: Systematic replications in school and home. Journal of Autism and Developmental Disorders, 46, 797-811.

 

Detailed analyses and descriptions of how to teach functional communication and “waiting” skills:

Ghaemmaghami, M., Hanley, G. P., Jessel, J. & Landa, R. (2018). Shaping complex functional communication responses. Journal of Applied Behavior Analysis, 51, 502-520. 

Ghaemmaghami, M., Hanley, G. P., & Jessel, J. (2016).  Contingencies promote delay tolerance. Journal of Applied Behavior Analysis, 49, 548–575. 

 

Comparative analysis and literature review illustrating importance of synthesized reinforcement contingencies:

Slaton, J. D., Hanley, G. P. & Raftery, K. J. (2017). Interview-informed functional analyses: A comparison of synthesized and isolated components. Journal of Applied Behavior Analysis, 50, 252–277. 

Slaton, J. D. and Hanley, G. P. (2018), Nature and scope of synthesis in functional analysis and treatment of problem behavior. Journal of Applied Behavior Analysis, 51, 943-973. 

 

Additional replications of the PFA and SBT process:

Strand, R. C. W., and Eldevik, S. (2016). Improvements in problem behavior in a child with autism spectrum diagnosis through synthesized analysis and treatment: A replication in an EIBI home program. Behavioral Interventions, 33, 102–111.

Herman, C., Healy, O., & Lydon, S. (2018). An interview-informed synthesized contingency analysis to inform the treatment of challenging behavior in a young child with autism. Developmental Neurorehabilitation, 21, 202–207.

Jessel, J., Ingvarsson, E. T., Metras, R., Kirk, H. & Whipple, R. (2018). Achieving socially significant reductions in problem behavior following the interview-informed synthesized contingency analysis: A summary of 25 outpatient applications. Journal of Applied Behavior Analysis, 51, 130–157. 

Taylor, S. A., Phillips, K. J., & Gertzog, M. G. (2018). Use of synthesized analysis and informed treatment to promote school reintegration. Behavioral Interventions. Online version: https://doi.org/10.1002/bin.1640

Beaulieu, L., Van Nostrand, M.E., Williams, A.L., & Herscovitch, B. (2018). Incorporating interview-informed functional analyses into practice. Behavior Analysis in Practice.

Rose, J. C. & Beaulieu, L. (2018). Assessing the generality and durability of interview‐informed functional analyses and treatment. JABA.  doi:10.1002/jaba.504

Jessel, J., Hanley, G. P., Ghaemmaghami, M., & Metras, R. (2018). An evaluation of the single-session interview-informed synthesized contingency analysis. Behavioral Interventions. 1–17. https://doi.org/10.1002/bin.1650

Jessel, J., Metras, R., Hanley, G. P., Jessel, C., & Ingvarsson, E. T. (in press). Evaluating the boundaries of analytic efficiency and control: A consecutive controlled case series of 26 functional analyses. Journal of Applied Behavior Analysis.